tisdag 28 oktober 2008

Klättring - som en drog?

Hela dagen har jag suttit och kämpat med medvetandefilosofi och oroat mig för en massa saker som jag måste förbereda inför nästa vecka. Jag är i grunden en negativ person, som alltid tänker i termer av worst case scenario, och då blir man lätt stressad. Nåväl, det är underbara är att när man åker till Verket, försvinner alla TANKAR (och därmed all stress)! Man tänker inte på flera timmar! Det är helt fantastiskt! Total avkoppling för hjärnan. Det måste vara som att ta en stark drog? Hur kan jag ha försummat klättringen så, i flera år? Jag måste ha varit en idiot.

Själva träningen då: klättrade med Misse, det är det bästa! Han är min coach. Jag kommer lite längre på flera svarta. Gjorde nästan en röd i taket, fantastiskt! Och en pullup som avslutning, dock inte två. Fingrarna känns lite svullna, sådär som de gjorde när man var nybörjare på riktigt 1999. Vänster axel gör lite ont, men jag tror det är bra smärta. Kroppen måste härdas!

Inga kommentarer: