tisdag 14 oktober 2008

Muskler som aldrig använts

Det är helt perfekt: jag har träningsvärk på de ställen där jag förut saknade muskler! Bröstmusklerna och romberna (partiet mellan skulderbladen, ungefär).
För några år sedan gick jag till naprapat, som tyckte det var så underligt att jag helt saknade sådana muskler, eller rättare sagt att de var totalt outvecklade! Vilket kanske kunde förklara att jag var betydligt sämre på brant än svagt överhängande klättring...

Min plan nu är att försöka fokusera på uthållighet (och då menar jag inte rep, utan snarare orka göra långa boulders inklusive krångel) och kroppsstyrka. Att köra mycket brant och hänga länge på väggen... Försöka fokusera på det som förut var mina svagheter. Jag tänker att det som var min styrka kommer att komma av sig själv i viss mån. Det är en av fördelarna med att börja från scratch, kanske. Men vem vet! Snart är jag där och krimpar och låser igen, och skyr det branta...

Inga kommentarer: