söndag 19 oktober 2008

Bänkpress: 32 kg

En timmes styrketräning i Joels brors gym. Armarna är nu så skakiga att jag knappt kan skriva, men det känns väldigt skönt. Jag körde lats i maskin (hm, 30 kg... inte konstigt att jag inte kan göra pullups), rodd, bänkpress och biceps. Bänkpressen gjorde jag 10 reps med först 20, sen 22, sen 24 kg... sen skulle jag testa hur mycket jag egentligen orkar. 32 kg! Det är förmodligen pinsamt lite, men som sagt, det är mig själv jag tävlar mot... Bicepscurls då, körde 10 reps där också, först med 5, sen 7,5 och sen 10 kg (fast då orkade jag bara 6-7). Det är alltså vad mina 26 centimeters biceps orkar. Styrketräning kommer jag att köra när jag är på landet och inte har tillgång till inomhusklättring.

Jag är dock ganska säker på att om jag inte hade haft den här bloggen, och alltså ingenstans att redogöra för mina prestationer, så hade jag aldrig gett mig på 10 kg-hantlarna... (och jag hade säkert lagt av bänkpressen vid 28 kg). Jag är egentligen mycket lat, och kan bara anstränga mig om någon "ser". Notera att jag är medveten om att det är patetiskt.

Inga kommentarer: