lördag 22 november 2008

Tak + obefintliga nackmuskler = nackspärr

Aj, min nacke. Efter någon halvtimme körde jag en rödtaggad boulder i taket, och när jag var klar och hoppade ner fick jag plötsligt djävulskt ont i nacken! Fortsatte ändå att klättra, det kändes inte som att nacken blev vare sig bättre eller sämre, men vi får väl se hur det känns imorgon.

Klättrade med Misse, och en kille som undrade varför Misse aldrig gör starten på problemen ;-) Misse berättade lyckligt att han nu väger mindre än på flera år. Detta hade han firat genom att äta chips och dricka vin kvällen innan! Han verkar vara på väg mot storform. Jag själv då? Ja, det är den gamla vanliga visan, kommer lite längre på olika svarta problem men lyckas aldrig göra något helt. Kom längre på den röda svarttaggade i det branta, det är ett coolt problem! Kände mig stark i början av passet, men tog slut underligt fort, och fick ont i huden! När ska jag göra mitt första svarta problem egentligen?
Belåten Misse på väg mot storform på gamla dar:

Inga kommentarer: