torsdag 27 november 2008

Är det något fel på mig, eller är jag bara lat?

En timmes styrketräning, med fokus på "dragmusklerna". Är i Fåsjön, och då blir det styrketräning istället för klättring. Körde så kallade "forced reps" följt av lättare vikter, med en gormande Joel bakom. Latmask, skriker han. Hur kan man vara så lat? Jag bara skrattar, för det är så absurt. Absurt trött, blir jag. Ingen kan förstå. Han säger att han aldrig sett något liknande, det vill säga att någon tar tvärslut så snabbt. Normalt sett ska kurvan gå mer eller mindre brant nedåt, när man gjort sina reps och sen kör forced och sen med superlätt - men det ska inte vara något tvärstup, vilket det är i mitt fall. När jag är trött, då kan jag inte ens böja armen, om det är biceps jag kör. Ska man bli orolig?

Inga kommentarer: