söndag 16 november 2008

Bänkpress: 37 kg

En timmes styrketräning. Är hysteriskt trött i armarna - för Joel stod och skrek och pressade mig, både när jag körde bänkpress och biceps. Det var någon ny metod, man kör på 80% av sitt max, och sen när man är helt slut fortsätter man med bara stången, jag var så trött att jag nästan skrattade ihjäl mig. Joel påstår att det här är mitt problem mer än något annat: jag är för lat. Jag tycker inte om att pressa mig. Jag kan pressa mig i ett move, eller två, men när det gäller repetitioner så blir jag uttråkad och lägger av när det börjar göra ont. Inte bra... det är som när jag var liten och höll på med gymnastik, tränaren fick stå och räkna mina armhävningar, situps etc. för jag fuskade alltid... Det är väl alltid positivt att hitta svagheter men just lathet är nog ganska svårt att få bukt med? Hur som helst, jag slog personligt rekord i bänkpress: 37 kg!

Inga kommentarer: