fredag 7 november 2008

Boulder Bash

Hur gick det då på Boulder Bash? För det första trodde jag att det skulle vara ungefär som Total Boulder förut, det vill säga 100 problem och därmed en hel del lätt. Men nu såg jag på det scorecard man fick i kassan, att det bara var 30 problem, och jag insåg att vill det sig illa nu så kommer jag bara att klara några få... och det verkade bara vara en massa duktiga deltagare med, så jag kände mig en aning malplacerad. Nåväl, det var bara att bita ihop!


För det första är det ju packat med folk och man får köa och nästan armbåga sig fram till problemen, vilket gör att man lätt blir stående och bara tittar, lite lätt handfallen. Sen är det ju både nervöst och stressigt, när man väl armbågat sig fram, att veta att det står en massa folk och tittar på en (glöm det jag skrev i mitt förra inlägg) och vill att man ska skynda sig. Och flera problem struntade jag i att ens prova.

Jag lyckades göra 9 problem av 30, och ta en "zon" (halvvägs). Det är jag rätt nöjd med, även om jag säkerligen kommer att hamna sist. Har inte sett någon resultatlista än. Jag har ju trots allt bara tränat en månad, och kan inte begära mer av mig själv. Blev dock sporrad att träna mer, när jag såg många duktiga tjejer. Många var väldigt snälla och hjälpsamma med beta, t ex Jenny B, Kerstin och någon tjej som jag tror heter Veronica.


Framåt klockan 21 kom äntligen Misse! Och då blev det dags att dricka öl. Fint, på tom mage, utmattad och uttorkad. Det var ett liveband som spelade när lederna byggdes för finalen, och jag avskyr ju livemusik, och det var inte min stil alls, så jag ska inte recensera... Matilda imponerade stort i finalen, hon är helt otroligt bra! Jag orkade dock inte stanna till slutet, klockan 23:20 gav jag mig av hemåt, fullkomligt utmattad.

Inga kommentarer: