lördag 9 maj 2009

En gnällspik i Morskoga


Idag var det dags för ännu ett nytt område - Morskoga, ett par kilometer norr om Lindesberg. Trevliga block, hyfsat öppet.


Jag var väldigt gnällig eftersom jag hade ont "överallt": två fingrar, vänster knä, huvud och mage. Joel körde på ett väldigt fint problem som jag vägrade att ens försöka på eftersom det gjorde så ont i ett finger. Sen hittade jag dock ett eget problem att köra på, och då plötsligt försvann det mesta av det onda!

Joel gjorde aldrig problemet nedan, det får bli nästa gång.


Jag lyckades göra "mitt" problem (jag tror Joel slant med foten för att jag skulle få göra first ascent och därmed bli mindre gnällig), som får heta "Gnällspiken" (6) rätt och slätt. Se bilder nedan. Urtoppningen var betydligt svårare än väntat och vi fick krångla en lång stund innan vi fick till det. Bilden nedan gör jag min speciallösning (starten), som kändes ganska hård, Joel kom dock på en annan lösning som var lättare. Sen vet man inte om det dyker upp någon jug under mossan.

På hemvägen blev vi nästan omsprungna av en häst!


På väg hem, via Siggebohyttan...

Inga kommentarer: