lördag 18 april 2009

Varmt och skönt på Verket

En gång i tiden var Misse och jag riktigt hardcore och körde utomhus i de mest extrema förhållanden, samtidigt som vi hånade alla som tränade inne när det var plusgrader. Nu är dock rollerna omvända: det ska helst vara soligt och behagligt ute, för att vi ska iddas ge oss ut. Så när termometern i morse visade fem grader, och Misse sms:ade att det snöade (?) ute i Orminge, bestämde vi oss för att köra på Verket. Det var väldigt lite folk - troligen för att alla andra var ute.

Patrik var där med sin lilla dotter Josefin, som verkar vara ett exemplariskt barn - hon sov nästan hela tiden. Det var väldigt trevligt, ända till han och Misse satte igång med en animerad diskussion om gagballs. Fråga mig inte vad det är.

En annan sak som gjorde en lite illa till mods var alla problem där man skulle klättra nedåt och hänga upp och ned.

Jag var som vanligt trött och lat, och Misse fick skälla på mig flera gånger, men jag var ändå stark i kroppen, många problem kändes lättare än någonsin. Gjorde en svart teracotta, helt plötsligt var sista movet busenkelt, med en heelhook.


Sen gick vi och fikade i gallerian, och försökte shoppa, men det gick dåligt. Vi träffade dock världens mest kunniga jeansförsäljare på Best of Brands, han verkade kunna allt om alla jeans som någonsin funnits, fascinerande.

Inga kommentarer: