lördag 11 april 2009

Sveafallen


Joel, hans kusin John och jag åkte till Sveafallen, där jag aldrig varit förut. Ligger strax utanför Degerfors i Värmland. Det var ett enormt trevligt område: ordentliga stigar, till och med trappor och bänkar, inga dystra snår eller träsk, utan torrt, talligt och fullt av intressanta stenformationer och grytor.

Och vädret! Strålande sol hela dagen. Vi hade ingen förare, men det var ganska skönt på ett sätt. Tycker att jag har lyckats hantera min gamla prestationsångest när jag klättrat inne i vinter, men vem vet hur det blir när man kommer ut... så det var skönt att köra en massa mängd, mest på lätt. Repförare finns dock på en skylt! Blev faktiskt sugen att åka tillbaka och klättra rep!

Uppvärmning



Nedan en fin boulder som kanske är runt 6B





Joel är teknisk!



Det enda negativa jag kan säga om detta ställe är att stenkvaliteten är "sådär" - lite nåldynevarning. Men det gjorde inte så mycket - det var en enormt trevlig klätterdag.

Inga kommentarer: