torsdag 15 januari 2009

Min första svarttaggade!

Det här var en bra dag, både filosofiskt och klättermässigt. På eftermiddagen träffade jag min supersmarta vän Jan S, som hade en massa bra kommentarer på det jag jobbar med i filosofin just nu. Sen tränade Misse och jag, enormt harmoniskt var det och det gick bra för båda. Bland annat lyckades jag ta mig samman och göra en röd rödtaggad, som jag haft lite problem med (se bilden nedan).


Sen lyckades jag göra min första svarttaggade sen comebacken!!! (Bilderna nedan). Vilken lycka! Misse flashade den (och flera andra svarttaggade). Jag gjorde den två gånger i rad.

Visserligen kändes den ganska lätt, och när Moritz fick höra att jag hade gjort en svarttaggad testade han den omedelbart för att meddela att den i själva verket var röd. Men jag lät mig inte luras! Att bouldern var svarttaggad är ett obestridligt faktum, och jag gjorde den. Om den sen rent metafysiskt är röd eller inte, det är ju en annan sak, och leder oss in på objektiva sanningar gällande klättergrader, vilket inte ska diskuteras i just det här inlägget ;-) Moritz var dessutom upprörd över att mina bilder i "veteran-inlägget" var så enormt suddiga, så vi får se om det blir bättre nu.


Sen stormade det in en massa bekanta. Alla verkade lyckliga att se varandra, titta här på bilderna!

1 kommentar:

moki sa...

hahaha... Moritz sa.. men menade han det..? :-D
Mycket bättre Bilder! Stadig Hand... nu är det bara att fota utan Blix så ingen krita syns flygande.. men det kan nog bli svårt :-D