söndag 21 december 2008

Veteraner

Andra klätterdagen på raken. Det var skillnad jämfört med igår, kände mig mycket segare idag. Nu var det dock dags att prova de nya skorna (den tidiga julklappen!).

Anasazi velcro blev det! Storleken var perfekt, men det var ovant med skor som var lite hårdare och mer spetsiga än de superslitna jag har kört i... jag floppade av en massa steg, och fick fokusera rätt mycket för att stå kvar, men det är väl en vanesak.

Det var i alla fall ett enormt trevligt klätterpass, men en hel drös gamla veteraner!
Moritz, Arne T, Lotta, Misse!
Lotta är riktigt stark, och det ser så säkert och kraftfullt ut när hon klättrar. Det är både inspirerande och frustrerande, själv känner jag mig lite som en spagetti i jämförelse. Hon gjorde bland annat en svarttaggad blå (se bilder nedan) väldigt lätt.

Jag fick ge upp efter ungefär en och en halv timme, det gjorde för ont i huden och som sagt, det kändes rätt segt. Får se om jag orkar köra imorgon ändå...

Inga kommentarer: