lördag 20 december 2008

Ljuset i tunneln

Det börjar verkligen kännas bättre, jag börjar så sakteliga känna igen mig själv... Patrik sa dock att min klätterstil är annorlunda nu. Tidigare var min stil tydligen olika varianter av "fronta & låsa" men så är det inte längre - troligen för att jag är svagare och inte orkar just fronta och låsa, men det vore ju väldigt bra om denna svaghet kanske kan leda till bättre teknik. Var extremt nära att göra en "ny" svarttaggad (ett move ifrån), har flera svarttaggade på gång nu, imorgon kanske! Klättrade alltså med Patrik, som efter visst tjat lyckades få med mig till tunneln. Jag orkade klättra hela tunneln! Någon röd 6c. Det är helt otroligt. Det lustiga är att jag hade mjölksyra i underarmarna - och NACKEN! Alltså inte ont, inte nackspärr, utan mjölksyra. Hur som helst, längtar redan till nästa klätterpass...




Inga kommentarer: