lördag 13 december 2008

Att försöka klättra med en halv pekfingernagel




I torsdags lyckades jag slita loss halva pekfingernageln, och smärtan har bara blivit värre och värre. Kunde knappt sova för att det bultade så i mitt stackars finger. Men jag åkte ändå till Verket, i en förhoppning om att KLÄTTRING kanske skulle göra mindre ont än t ex att låta fingret så mycket som NUDDA vid något över huvud taget. Inte helt smart. Jag försökte tejpa fingret så det låg ovanpå långfingret, men det funkade inte. Det kändes som om det krävdes maximal koncentration att spreta med pekefingret... och det var inte alltid det ens fungerade, det levde sitt eget liv. Och det gjorde SKITONT. Trots detta harvade jag runt en timme ungefär, för det var så trevligt sällskap: Misse och Rikard.




Man skulle kunna tro att Misse blir så här glad av att klättra, men i själva verket är det så här han ser ut när han verkligen tar i:





Nu har jag köpt lite ordentlig sårrengöring och antiseptisk salva och hoppas på extrem snabb läkning...

Inga kommentarer: