torsdag 4 december 2008

Åh vad det är roligt att klättra

Hade inte klättrat på över en vecka, så det var ENORMT roligt att vara tillbaka på Verket! Självklart tog jag i för mycket för snabbt och drabbades av en kallpump som aldrig ville försvinna, men jag kände mig ändå lite starkare än sist. Var tvungen att ge mig på den röda i det branta - den ger mig nackspärr... men jag körde på en annan, brungrå. Det gick allra bäst på flashförsöket (när Daniel tittade), sen kom jag inte så långt igen. Såg Matilda glida upp för just den, sådär busenkelt och elegant, och jag tänkte att nu ska jag göra EXAKT likadant. Men det går inte! Det är omöjligt! Man är ungefär lika smidig som ett kylskåp jämfört med henne. Rikard och Lotta kom mot slutet, men då var jag tvungen att ge mig. När det går sämre för varje försök, då är det dags att åka hem.

Inga kommentarer: