måndag 19 oktober 2009

Musiklyckorus

Har varit i ett musiklyckorus i snart ett dygn - efter Massive Attacks konsert. Det var MAGISKT! Men jag ska väl tillägga att jag är ett stort fan, sen 15 år tillbaka. Aftonbladet och Expressens recensenter var förstås föga imponerade och berättade att triphopen minsann är stendöd, och att de som gillar triphop dessutom dansar töntigt. Det må vara hänt - JAG ger konserten en femma, och att döma av mina fellow töntar på tunnelbanan hem var jag inte ensam om att känna så. Det var längesedan jag var i ett lyckorus som varade så länge. Det är nästan så man vill dra till Oslo och se dem en gång till.

Alltså: det blev ett klätterpass i post-Massive-Attack-rus, och det gick riktigt bra, trots att jag saknade mina klätterkompisar. Nacken känns okej nu men jag försöker ändå ta det lugnt och inte göra några hastiga korsningar. Började köra på icke-branta svarta, och det kändes bra, kom ganska långt på flera! Längtar så efter att bli STARK...

Inga kommentarer: