torsdag 1 oktober 2009

Helt okej

Dagens pass kändes helt okej. Lite tungt i början, men sen flashade jag alla röda jag provade! Började känna på svarta, men det kändes betydligt tyngre. Nåväl.

Daniel var där, och kom och gav beta på olika svarta problem. Roligt att se honom, det var längesen! Själv är han i bra form, men känner av en armbåge. Just när jag skulle gå kom Rikard, det var ju lite misslyckat, men jätteroligt att se honom också! :-)
Det är förresten tio år sedan, exakt, som både Rikard och jag började klättra! På samma klippklättringskurs i Tunaberg, oktober 1999. Med kilar och allt. Jag övade på åttaknuten (?) flera dagar innan kursen, så jag skulle slippa skämmas över att inte klara DEN i alla fall. Och det var väl ungefär det enda som gick bra. Jag kände mig oerhört malplacerad bland alla händiga frilufts- och matsäcksproffs. Men ett par dagar efter kursen hade jag köpt skor, sele och kritpåse och begett mig till Verket. Lyckan var total.

Inga kommentarer: