onsdag 3 november 2010

Det gör ont

Tredje klätterpasset på en vecka! Kan upplysa om att jag har haft monstruös träningsvärk lika länge. Varje dag i en vecka. Nu är jag så utmattad att jag varken har kraft att putta upp dörrar eller hålla i mobilen, jag tror faktiskt aldrig att jag känt något liknande. Men om det är någon gång man kan komma undan med att äta en sådan där gigantisk flygplats-Toblerone så måste det väl vara när kroppens alla muskler gör så ont att hjärnan inte längre fungerar? Det vill säga, när de är i sådant uppror att de blixtsnabbt kommer att suga åt sig allt man stoppar i sig, ungefär som om det vore noll kalorier? Jag är säker på att det är så.



Hur som helst. Knäna känns bra. Allt känns bra. Bra smärta är bra. Nästa gång blir det Verket, jag har inte övergett Verket.

Inga kommentarer: