torsdag 5 november 2009

Berusad sjörövare, snart på Verket

Jaha, då var det nya krämpor att förhålla sig till! Lördagen tillbringades på akuten. Halvsidig ansiktsförlamning! Ska tydligen gå över av sig själv, men kan ta tid - är tydligen mer obehagligt än allvarligt... Snart dyker Pippin upp á berusad (man verkar ju berusad när man inte kan prata ordentligt) sjörövare (kan inte blinka, så ögat måste skyddas medelst piratlapp) på Verket, för KLÄTTRA går ju!!!

Dessutom upptäcktes något som kanske kan vara lösningen på den latmask, som jag skrivit så mycket om här i bloggen, och som jag utan större framgång försökt bekämpa med ren viljestyrka. Min latmask har troligen samband med mitt Hb-värde, som ligger på blygsamma 89! Normalt värde är tydligen 117-153. Så nu får man ta reda på vad det beror på, men jag kan i alla fall konstatera (finns mycket att googla när man sitter med sitt provsvar, med 30 poster bestående av skumma förkortningar, framför sig...) att jag har normalt på trombocyter och vita blodkroppar...

1 kommentar:

La mômes Old fashioned sa...

Oj men stackars dig, det låter inget skoj! Men det var till att ha speciella åkommar få jag säga. Bra att du verkar hålla humöret uppe. Heja dig!