måndag 16 mars 2009

Shopping

Ibland måste man faktiskt unna sig en extra lång lunch med lite shopping, innan man återgår till filosofin. Det är förmodligen rent nödvändigt, om man inte vill tappa greppet om verkligheten.

Begav mig till Arcteryx på Vasagatan - världens trevligaste klätterbutik - för att köpa sneakers av Simon Brismo och Erik Massih. Varje gång jag ser Simon tänker jag på Dreamtime, 8C-bouldern i Cresciano som bara några få i världen har gjort - tänk att han har gjort den... Själv har jag en gång etablerat mig på den, för att ta en turistbild. Det fanns ett enda ställe där jag kunde hänga kvar länge nog för att någon skulle kunna ta ett kort. Och det här var ändå 2003 då jag var i betydligt bättre klätterskick än vad jag är i nu.

Nåväl, jag kör blondinbellastyle och lägger in en bild på resultatet ;-) Notera specialsulorna i skorna. Jag kommer att glida fram som på små moln.

Inga kommentarer: